Odredbe ovog članka primjenjuju se isključivo na fizičke osobe koje djeluju izvan svoje trgovine, struke ili poslovne djelatnosti, a koje kupuju, naručuju, primaju, koriste ili koriste robu, kao i na primatelje komercijalnih komunikacija i ponuda vezanih uz robu (u daljnjem tekstu: „Potrošač“).
Potrošač ima pravo u slučaju ugovora o prodaji proizvoda
- a) proizvod,
b) prilikom pružanja više proizvoda, zadnji pruženi proizvod,
odustati od ugovora bez navođenja razloga u roku od četrnaest (14) dana od dana primitka od strane potrošača ili treće strane koja nije prijevoznik kojeg je on naveo.
Potrošač također ostvaruje svoje pravo na odustanak od ugovora između datuma sklapanja ugovora i datuma primitka proizvoda.
Potrošač nema pravo na odustanak od ugovora, između ostalog:
- u vezi s prodajom* zapečaćenih audio ili video snimaka i kopija računalnog softvera, ako je potrošač otvorio ambalažu nakon isporuke;
- u slučaju neprefabriciranog proizvoda koji je proizveden prema uputama potrošača ili na njegov izričit zahtjev, ili u slučaju proizvoda koji je jasno prilagođen individualnim potrebama potrošača. To uključuje kompletna, po narudžbi izrađena računala i veće narudžbe za proizvode izrađene po narudžbi;
- nem rendeltetésszerűen használt, vagy sérült termékek esetében;
- za rabljeni, rastavljeni potrošni materijal (printerske patrone, tonere itd.);
- u slučaju usluga, to uključuje troškove dostave, osiguranja prijevoza, montaže stroja i pojedinačnih usluga;
- za proizvod u zatvorenoj ambalaži** koji se ne može vratiti nakon otvaranja nakon dostave iz zdravstvenih ili higijenskih razloga. Takvi proizvodi uključuju, na primjer,
termometar, slušalice, slušalice s mikrofonom, gamerske slušalice, pametni sat, remen za pametni sat, uređaj za praćenje aktivnosti, narukvica za brijač s praćenjem aktivnosti, električni brijač, epilator, zaslon za brijač, glava brijača, trimer, uklanjanje dlačica bljeskalicom (IPL), četka za čišćenje lica, piling za kožu, uređaj za depilaciju voskom, uložak za vosak, proizvod za njegu kože, krema, četkica za zube, glava četkice za zube, oralni irigator, oralni centar, uređaji za manikuru/pedikuru i njihov pribor, uređaji za oblikovanje kose (presa za ravnanje kose, uvijač za kosu, krep, glačalo za uvijanje, konusno glačalo, uređaji s vrućim zrakom), šišač za kosu, aparat za oblikovanje brade, trimer za dlačice na tijelu, trimer za dlačice u ušima/nosu, inhalator, roba: npr. Majica kratkih rukava, čarape, kapa, šalica itd. Za proizvode koji ne spadaju u ove kategorije, odustajanje od kupnje može se također odbiti - iz higijenskih razloga - u slučaju prekomjernog zaprljanja. Molimo vas da proizvode vratite čiste!
- u odnosu na proizvod koji je po svojoj prirodi nerazdvojno pomiješan s drugim proizvodima nakon isporuke. Takvi proizvodi uključuju patrone s tintom, sredstva za čišćenje, pastu za hlađenje i filament za 3D printere.
- Potrošač može odustati od ugovora samo pod određenim uvjetima u sljedećim slučajevima:
Za proizvode koji su vezani uz korisnički račun ili zaštićeni lozinkom, povlačenje možemo obraditi samo ako je uređaj ispravno vraćen na tvorničke postavke. (npr. mobitel, dječji pametni sat, sportski sat, prijenosno računalo, premium pisači itd.) U slučaju dječjih pametnih satova, brisanje aplikacije nije dovoljno; Uparivanje se mora poništiti unutar računa registriranog u aplikaciji. Kako biste zaštitili dječje podatke, molimo vas da se sjetite ovog koraka ako želite otkazati kupnju!
*Ovo također uključuje konfiguraciju u kojoj se računalo prodaje sa softverom.
Takvi se proizvodi smatraju proizvodima koji dolaze u kontakt s tijelom i tjelesnim tekućinama.
Pravo na odustajanje za poslovne korisnike
45/2014 o detaljnim pravilima ugovora između potrošača i poduzeća. (II.26.) Vlada Prema članku 1(1) Uredbe, njezine odredbe primjenjuju se na ugovore sklopljene između potrošača i poduzeća (potrošački ugovori).
Građanski zakonik. Šesta knjiga Zakonika o obveznim odnosima, u skladu s člankom 2. točkom (b) Direktive 93/13/EEZ, ograničava pojam potrošača na fizičke osobe koje sklapaju ugovor izvan svoje trgovine, poslovanja ili profesije. U praksi to znači da se područje primjene Uredbe ne proteže na
- osobe koje djeluju u okviru svoje profesije, samostalnog zanimanja ili poslovne djelatnosti; (bilo da se radi o pravnoj ili fizičkoj osobi)
- nefizičkim osobama.
Postupak za ostvarivanje prava na odustajanje od ugovora
Ako Potrošač želi ostvariti svoje pravo na odustanak od ugovora, mora poslati jasnu izjavu o svojoj namjeri odustanka (na primjer, poštom, faksom ili elektroničkim pismom) Davatelju usluge koristeći kontaktne podatke navedene u Općim uvjetima poslovanja Davatelja usluge. Potrošač ostvaruje svoje pravo na odustanak od ugovora u roku ako pošalje svoju izjavu o odustanku Davatelju usluge prije isteka gore navedenog roka.
Pružatelj usluge će odmah potvrditi primitak izjave o odustanku Potrošača putem e-pošte.
U slučaju pisanog odustajanja, smatrat će se da je ono potvrđeno u roku ako Potrošač pošalje svoju izjavu Pružatelju usluge u roku od 14 kalendarskih dana (čak i 14. kalendarskog dana).
U slučaju obavijesti poštom, Davatelj usluge uzet će u obzir datum slanja poštom, a u slučaju obavijesti e-poštom ili faksom, vrijeme slanja e-pošte ili faksa prilikom izračuna roka. Potrošač je dužan poslati svoje pismo preporučenom poštom kako bi se datum slanja mogao vjerodostojno dokazati.
U slučaju odustajanja od kupnje, potrošač je dužan bez nepotrebnog odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana obavijesti o odustajanju, dostaviti naručeni proizvod na adresu korisničke službe Pružatelja usluge - 1047 Budimpešta, Szabadkai utca 9. - ili ga poštom vratiti u skladište Pružatelja usluge - 1047 Budimpešta, Szabadkai utca 9. Rok se smatra ispunjenim ako Potrošač pošalje proizvod (poštanski ili dostavljačkim službama koje je naručio) prije isteka roka od 14 dana. Prilikom odustajanja od kupnje, proizvod mora biti vraćen u istom stanju u kojem je primljen. Posebna pozornost mora se posvetiti i kvantitativnom i kvalitativnom očuvanju elemenata i pribora za pakiranje proizvoda.
Troškove vraćanja proizvoda na adresu Pružatelja usluge snosi Potrošač. Davatelj usluge ne može prihvatiti paket vraćen pouzećem. Osim troškova povrata proizvoda, Potrošaču se neće naplaćivati nikakvi drugi troškovi u vezi s odustajanjem od kupnje. Pravo na odustajanje od kupnje za proizvode kupljene s dostavom na kućnu adresu može se ostvariti i na lokaciji korisničke službe Pružatelja usluga. Na zahtjev Kupca, Davatelj usluga će organizirati povratnu dostavu, a zahtjeve u vezi s tim zaprimat će korisnička služba Davatelja usluga.
Naknade za korištenje (amortizaciju) proizvoda nakon probnog razdoblja određuju se na sljedeći način:
U svim slučajevima iznos amortizacije izračunavamo iz nabavne cijene proizvoda.
- U slučaju oštećenja, ogrebotina ili promjene teksture kutije proizvoda: 30%.
- Ako se ukloni tvornička zaštitna folija proizvoda: 20%.
- U slučaju manjih ogrebotina na proizvodu ili njegovim tvorničkim dodacima: 40%.
- U slučaju oštećenja fizičkog stanja proizvoda (osim manjih ogrebotina) dok je proizvod još uvijek u radu: 50-70%.
- U slučaju oštećenja fizičkog stanja proizvoda kada proizvod ne radi: 100%.
- Za softver instaliran na proizvodu i korisničke profile: 30%.
- U slučaju oštećenja ili uništenja tvorničke dodatne opreme proizvoda: 40%.
- U slučaju nedostatka tvorničke dodatne opreme proizvoda: 70%.
- U nedostatku tvorničkog korisničkog priručnika ili priručnika za ugradnju proizvoda: 20%.
Davatelj usluga provodi pregled kako bi utvrdio eventualno smanjenje vrijednosti proizvoda koje je Potrošač vratio ili isporučio na mjesto preuzimanja. Pružatelj usluga će po potrebi u istragu uključiti i vanjskog stručnjaka.
Ako Potrošač odustane od ugovora, Pružatelj usluge dužan je odmah, a najkasnije u roku od 14 dana od primitka izjave Potrošača o odustanku, vratiti sve uplate koje je Potrošač izvršio, uključujući troškove dostave, osim dodatnih troškova nastalih zbog toga što je Potrošač odabrao način dostave koji nije najjeftiniji standardni način dostave koji nudi Pružatelj usluge. Pružatelj usluge ima pravo zadržati povrat novca dok se proizvod ne vrati ili dok Potrošač ne dostavi vjerodostojan dokaz da je vraćen: od ta dva datuma, Pružatelj usluge će uzeti u obzir raniji datum.
Tijekom povrata novca, Davatelj usluge koristi isti način plaćanja kao onaj koji je korišten tijekom izvorne transakcije, osim ako Potrošač izričito ne pristane na korištenje drugog načina plaćanja; Potrošač neće imati nikakve dodatne troškove kao rezultat korištenja ove metode povrata novca.
Potrošač može biti odgovoran za smanjenje vrijednosti proizvoda samo ako je do njega došlo zbog upotrebe koja prelazi onu potrebnu za utvrđivanje prirode i svojstava proizvoda.